powrót

Grupa 13

UWAGA! Osoby, które zamiast oceny mają wstawioną literę N muszą donieść usprawiedliwienia najpóźniej do 4-02-2015 na dyżur.

nr indeks 08-10-2014 15-10-2014 22-10-2014 29-10-2014 05-11-2014 12-11-2014 19-11-2014
Kolokwium
26-11-2014 03-12-2014 10-12-2014 17-12-2014 07-01-2015 14-01-2015 21-01-2015 28-01-2015
Kolokwium
spoj suma punktów ocena
1 290414 N N N N N N N N N N N N N N N 0 0 2
2 396311 O O O O O O O 18 S O S O O O O O 14 0 32 3,5
3 396384 O O O O N S O 2 O N S O O O O U 0 0 2
4 396423 N N N N N N N N N N N N N N N 0 0 2
5 397852 O O O O N O O 8,5 S N O O O O O O 4 0 12,5
6 405108 O O O O O N O 4,5 O O O O N O N O 0 0 4,5 N
7 407210 N N N N N N N N N N N N N N N 0 0 2
8 407212 O 2 O O 1 O S O O 8 S O S O O O O O 2 26,3 39,3 4
9 407224 O 1 O O O O O O 2,5 O O O O O O O O 0 0 3,5
10 407259 O 1 O O 1 O O O O 0,5 N 0,25 O O O O O S O 2 20,5 25,25 3
11 407261 O O O O S N O 1 S N N O S S O O 2 0 3 N
12 407270 N N N N N N N N N N N N N N N 0 0 2
13 407283 O O O O O O O 7 S O S O 3 S 9 O 2 S O 15 0 36 4,5
14 407286 O 1 O O 1 O O O O 9,5 O 3 O O O O O O O 16 24,7 55,2 5
15 407297 O 1 O O 0,5 O O O 4 O 7,5 O 1 U O O O S O O 3 26,5 43,5 5
16 407302 N N N N N N N N N N N N N N N 0 0 2
17 407319 O 1 O N 1 O O O 1,5 O 7 O 1 O O O O (7) 3 O O O 8 10,5 33 4
18 407331 O O O (1) O O N U 3,5 S O N N O N O O 4 0 7,5 N
19 407333 O 1 O O 1 O S O O 6 O 1 O 2 O 2 N S 7 O O O 7 2,8 29,8 3
20 412141 O O O O O U O 4 O (1,5) O N O N S O O 2 19,7 25,7 3
21 412150 O O O 1 O O O O 11,5 O 1 O O O O O O O 13 13,3 39,8 4,5
22
23
24
25
26
legenda:
Skala ocen
od do ocena
0 25 2
25,1 30 3
30,1 35 3,5
35,1 40 4
40,1 45 4,5
45,1 5

Literatura:

Programowanie

Algorytmy

Wykonane zadania:

Zasady zgłaszania

pl.spoj.pl

Osoby, które wykonały dowolne dwa zadania łatwe ze strony pl.spoj.pl mogą wykonywać dowolną liczbę zadań łatwych według poniższej tabeli:

od liczba rozwiązań mniejsza niż możliwe do zdobycia punkty
23:59:59 08-10-2014 1000 2
23:59:59 15-10-2014 2000 1,9
23:59:59 22-10-2014 3000 1,8
23:59:59 29-10-2014 4000 1,7
23:59:59 05-11-2014 5000 1,6
23:59:59 12-11-2014 6000 1,5
23:59:59 19-11-2014 7000 1,4
23:59:59 26-11-2014 8000 1,3
23:59:59 03-12-2014 9000 1,2
23:59:59 10-12-2014 10000 1,1
23:59:59 17-12-2014 11000 1

lub pozostałe zadania według punktacji:

typ zadania punkty
średnie 2+
trudne 4+
wyzwania do ustalenia
id zadania kod zadania nr indeksu język programowania czas wykonania zajęta pamięć status liczba punktów
1116 Pierwiastki równania kwadratowego 407212 c++ 4.3.2 0,00 2 2,6 M A 3,8
1218 Wyszukiwanie wzorca w tekscie 407297 c++ 4.3.2 0,28 2,8 M A 2,6
751 Ciekawa wyliczanka 412150 c++ 4.3.2 0,00 3,5 M A 2,6
505 Cwany Lutek 407259 c++ 4.3.2 0,00 2,6 M A 2,2
1346 Łamacz gg 407319 c++ 4.3.2 0,00 2,8 M A 2,0
2484 Czy potrafisz nie uzyc srednika 407286 c++ 4.0.0-8 0,01 2,6 M A 2,0
2484 Czy potrafisz nie uzyc srednika 412141 c++ 4.0.0-8 0,04 2,6 M A 2
21016 Wyznacz promień 407212 c++ 4.3.2 0,00 2,8 M A 2,0
21021 BMI 407297 c++ 4.3.2 0,00 2,8 M A 2,0
17140 To zadanie jest łatwe! 412141 c++ 4.3.2 0,92 2,8 M A 2,0
17140 To zadanie jest łatwe! 412141 c++ 4.3.2 0,93 2,8 M A 2,0
20176 Mundial 2014 407286 c++ 4.3.2 0,00 2,6 M A 2,0
10344 Taksówka na Manhattanie 3 407259 c++ 4.3.2 0,48 2,6 M A 2,0
2045 Pola Prostokątów 407259 c++ 4.9.2 0,00 3,0 M A 2,0
12989 Prezent 407297 c++ 4.3.2 1,03 2,6 M A 1,9
12989 Prezent 407286 c++ 4.3.2 1,04 14 M A 1,9
1142 Ciążowy specjalista 407212 c++ 4.3.2 0,00 2,8 M A 1,9
1056 Tabelki liczb 407297 c++ 4.3.2 0,00 3,0 M A 1,9
806 Wiatraczki 407259 c++ 4.3.2 0,04 15 pkt 2,9 M A 1,9
8981 Zamiana miejsc 407286 c++ 4.3.2 0,00 2,6 M A 1,9
1299 Stefan 407259 c++ 4.3.2 0,13 3,3 M A 1,9
6702 Rodzaje trójkątów 407259 c++ 4.3.2 0,01 2,6 M A 1,9
4840 Szyfr Gronsfelda 412150 c++ 4.0.0-8 0,14 70 2,7 M A 1,9
1211 Niekolejne 412141 c++ 4.3.2 0,01 2,6 M A 1,9
4647 PTwPZ Telefony 407286 c++ 4.3.2 0,00 2,8 M A 1,9
5517 Punkty w okręgu 407212 c++ 4.3.2 0,00 2,6 M A 1,9
3326 Warunek w tablicy 407319 c++ 4.3.2 0,00 2,8 M A 1,8
1978 Zliczanie linii 407319 c++ 4.3.2 0,00 2,8 M A 1,8
2181 Wycinanie literek 407286 c++ 4.0.0-8 0,00 3,4 M A 1,8
1102 Średnia arytmetyczna 407259 c++ 4.3.2 0,00 2,8 M A 1,8
1145 Imieniny 412141 c++ 4.3.2 0,00 3,4 M A 1,8
1242 Zliczacz liter 407319 c++ 4.3.2 0,00 2,8 M A 1,7
1240 Współliniowość punktów 407212 c++ 4.3.2 0,00 2,8 M A 1,7
1844 Zliczanie wystąpień 407212 c++ 4.3.2 0,04 2,6 M A 1,7
1844 Zliczanie wystąpień 407297 c++ 4.3.2 0,05 2,6 M A 1,7
1844 Zliczanie wystąpień 407286 c++ 4.3.2 0,17 4,6 M A 1,7
617 StringMerge 407297 c++ 4.3.2 0,00 2,8 M A 1,7
998 Kalkulator 2 407259 c++ 4.3.2 0,00 2,7 M A 1,7
1910 Odwracanie wyrazów 407212 c++ 4.9 0,05 2,8 M A 1,7
1910 Odwracanie wyrazów 412150 c++ 4.3.2 0,06 2,8 M A 1,7
1910 Odwracanie wyrazów 412141 c++ 4.3.2 0,09 2,8 M A 1,7
1042 Transponowanie macierzy 407212 c++ 4.3.2 0,00 2,7 M A 1,7
1042 Transponowanie macierzy 407297 c++ 4.0.0-8 0,01 2,7 M A 1,7
1042 Transponowanie macierzy 407212 c++ 4.0.0-8 0,01 3,3 M A 1,7
4138 Harry and big doughnuts 407259 c++ 4.3.2 0,00 2,6 M A 1,7
1300 Szyfr Cezara 412150 c++ 4.3.2 0,00 2,8 M A 1,7
499 Czy umiesz potęgować 412141 c++ 4.3.2 0,00 2,6 M A 1,7
1035 Test 3 407286 c++ 4.0.0-8 0,00 3,5 M A 1,7
626 Obżartuchy 407212 c++ 4.3.2 0,02 2,6 M A 1,7
1830 Nierówność trójkąta 407297 c++ 4.3.2 0,05 2,8 M A 1,7
1830 Nierówność trójkąta 407319 c++ 4.3.2 0,08 2,8 M A 1,7
804 Gra Euklidesa 412150 c++ 4.3.2 0,0 5 2,8 M A 1,6
804 Gra Euklidesa 407212 c++ 4.3.2 0,84 15 2,6 M A 1,6
1228 Równanie liniowe 407297 c++ 4.3.2 0,00 2,8 M A 1,6
1228 Równanie liniowe 412141 c++ 4.3.2 0,01 2,8 M A 1,6
969 Równanie kwadratowe 412141 c++ 4.3.2 0,00 2,8 M A 1,6
609 Pole pewnego koła 407212 c++ 4.3.2 0,00 4pkt. 2,8 M A 1,6
977 Tablica 407297 c++ 4.3.2 0,0 2,6 M A 1,6
1261 Pesel 407286 c++ 4.3.2 0,01 2,6 M A 1,6
1011 Połowa 407297 c++ 4.3.2 0,01 2,8 M A 1,5
1011 Połowa 407286 c++ 4.3.2 0,12 2,8 M A 1,5
1055 Parzyste nieparzyste 407286 c++ 4.3.2 0,00 2,6 M A 1,5
1016 Predkość średnia 407319 c++ 4.3.2 0,00 2,8 M A 1,5
1016 Predkość średnia 407297 c++ 4.0.0-8 0,03 2,6 M A 1,5
1016 Predkość średnia 407286 c++ 4.0.0-8 0,03 2,6 M A 1,5
1016 Predkość średnia 407333 c++ 4.0.0-8 0,04 2,6 M A 1,5
1032 Podzielność 407297 c++ 4.3.2 0,00 2,6 M A 1,5
1032 Podzielność 407286 c++ 4.3.2 0,06 2,6 M A 1,5
997 Kalkulator 412150 c++ 4.0.0-8 0,00 2,6 M A 1,4
522 Przedszkolanka 407259 c++ 4.3.2 0,00 2,6 M A 1,4
1139 Nowa działka 412141 c++ 4.3.2 0,00 2,6 M A 1,4
723 ROL 412141 c++ 4.3.2 0,00 2,6 M A 1,4
968 Suma 412141 c++ 4.3.2 0,00 2,6 M A 1,4
438 Liczby Pierwsze 412150 c++ 4.3.2 0,24 2,6 M A 1,3
438 Liczby Pierwsze 407333 c++ 4.3.2 0,27 2,6 M A 1,3
438 Liczby Pierwsze 407297 c++ 4.3.2 1,51 3,0 M A 1,3
606 Tablice 412141 c++ 4.3.2 0,00 2,6 M A 1,2
496 Dwie cyfry silni 407286 c++ 4.0.0-8 0,00 3,2 M A 1,2
601 NWD 407212 c++ 4.3.2 0,00 2,6 M A 1,2
601 NWD 407297 c++ 4.3.2 0,03 2,8 M A 1,2
1502 Samolot 407212 c++ 4.3.2 0,00 2,6 M A 1,1
1502 Samolot 412150 c++ 4.3.2 0,02 2,6 M A 1,1
1828 Dodawanie liczb całkowitych 407297 c++ 4.0.0-8 0,00 2,6 M A 1,1
549 Proste dodawanie 407212 c++ 4.0.0-8 0,00 2,6 M A 1
549 Proste dodawanie 407286 c++ 4.0.0-8 0,01 2,6 M A 1
legenda status:

Zadanie 3 (termin: 23:59:59 09-12-2014)

Napisz program, który:

W c++ można używać bibliotek z C w następujący sposób
time.h	// c
ctime	// c++
Uwaga! Aby program działał szybciej, można nie mierzyć czasu dla wolnych algorytmów i dużych tablic (sortujących dłużej niż minutę)

Zadanie 2 (termin: 23:59:59 28-10-2014)

Napisz procedurę (1 pkt), która wypisuje pierwiastki równania kwadratowego

a * x ^ 2 + b * x + c = 0
a, b, c, x ∈ R
Wejście:
A B C
Wyjście:
L x1 x2
gdzie L oznacza liczbę rozwiązań, a x1 x2 ... xL poszczególne rozwiązania ułożone niemalejąco
Przykład:
1 0 0
1 0

-2 3 -1
2 0.5 1	//wyniki posortowane niemalejąco

0 1 2
1 -2

0 0 1
0

0 0 0
R	//oznacza nieskończenie wiele rozwiązań (cały zbiór liczb rzeczywistych)
ZAŁĄCZNIKI:
Plik z kodem źródłowym (*.c, *.cpp)

Proszę dokładnie przeanalizować wszystkie możliwości za oddanie trzykrotnie błędnego programu obniżę ocenę o 0,5

Zadanie 1 (termin: 23:59:59 28-10-2014)

Napisz program, który zamienia dwie zmienne miejscami nie korzystając z trzeciej zmiennej (1 pkt.)
Operatory użyte w programie, a których nie używaliśmy na zajęciach, należy zdefiniować na początku pliku z pseudokodem w następujący sposób:
PRZYKŁAD:
// a SHIFTL b – operator, który reprezentację bitową liczby a przesuwa w lewo o b bitów obcina bity z lewej strony a z prawej dopisuje zerami
Należy też podać tablicę priorytetów operatorów użytych w pseudokodzie
PRZYKŁAD:

//PRIORYTET OPERATORA
//	()
//	/ * DIV MOD
//	+ -
//	SHIFTL
//	=
Linijka rozpoczynająca się symbolami // oznacza komentarz w pseudokodzie do końca linii.
Proszę również określić liczbę operacji w Państwa rozwiązaniu
PRZYKŁAD:
x = a	//1 przypisanie
a = b	//1 przypisanie
b = x	//1 przypisanie
//razem 3 operacje
Rozwiązanie o najmniejszej liczbie operacji otrzyma dodatkowy punkt (1 pkt.)
ZAŁĄCZNIKI:
Plik z kodem źródłowym (*.c, *.cpp)
Plik z pseudokodem(*.txt)

link do pseudokodu nr indeksu język programowania liczba operacji zajęta pamięć liczba punktów
txt 407212 c++ 4 8 2
txt 407333 c++ 6 8 1
txt 407286 c++ 6 8 1
txt 407297 c++ 6 8 1
txt 407224 c++ 6 8 1
txt 407259 c++ 6 8 1
txt 407319 c++ 6 8 1