powrót

Zasady zgłaszania zadań

e-mail

OD: <e-mail podany na pierwszych zajęciach na liście obecności, lub e-mail z usos-a>

DO: marcin.zurowski@amu.edu.pl

TEMAT: ASD <nr grupy> s<nr indeksu> - SPOJ <kod zadania>
np.:
ASD 13 s123456 – SPOJ PTEST
lub w przypadku projektu
ASD <nr grupy> s<nr indeksu> - Zad 1
np.:
ASD 13 s123456 – Zad 1

TREŚĆ:
Imię i nazwisko studenta
Link do spoj-a w formacie: http://pl.spoj.com/users/<państwa login>/
Czas i zużycie pamięci
Inne informację, które uznają Państwo za ważne.

ZAŁĄCZNIK:
<plik źródłowy (w przypadku jednego pliku), lub projekt dev wraz z plikami źródłowymi i nagłówkowymi spakowany w formacie zip>
<inne zależnie od zadania>

Dev-C++

Uruchamianie projektu

Konfiguracja

Kompilacja i wykonanie

Debugowanie

Sposób Debugowania programu pokażę na następującym przykładzie:

#include <stdio.h>
int main() {
	int i;
	
	for (i = 0; i < 10; i++)
	{
		printf("a");
	}
	return 0;
}
Jest to prosty program, który 10 razy wypisuje znak 'a' na standardowe wyjście. Chcielibyśmy podejrzeć, jak zachowuję się zmienna i w programie. Prostym sposobem na to jest dodanie w pętli następującej linijki:
printf("%d\n", i);
W takim prostym programie, jest to wykonalne, ale, jeżeli mamy 10 zmiennych, to musielibyśmy wpisać 10 takich instrukcji, i opisać je w taki sposób, abyśmy wiedzieli, która zmienna aktualnie wypisuje się. Prostszym rozwiązaniem jest Debuger, a uruchamia się go następująco:

Przykładowe programy