powrót

lato 2020

Kolokwium poprawkowe z ASD odbędzie się 9 września o godzinie 16:00 na platformie Teams, wszystkich zainteresowany proszę o email z informacją o chęci uczestnictwa w kolokwium.

Kolokwium poprawkowe z APR odbędzie się 7 września o godzinie 16:00 na platformie Teams, wszystkich zainteresowany proszę o email z informacją o chęci uczestnictwa w kolokwium.

ASD dla informatyki, do czwartku 3 lipca należy obronić przysłane projekty. Na obronę należy się umówić mailowo.

Uwaga od 3 lipca do początku września nie będzie stałych godzin dyżurów. Gdyby ktoś miał jakąś sprawę, trzeba się na dyżur umówić droga mailową na Teams. Aby tego dokonać należy wysyłając mi adres mailowy, którego używają Państwo w Teams.

Na Usosie (dla studenta-> sprawdziany) pojawiły się wyniki kolokwium, wyniki za projekty (wraz z kodem projektu na Adjule) i oceny. Mogłem komuś czegoś nie wpisać, więc jak ktoś zauważy to proszę o email.

Kolokwium poprawkowe z ASD dla informatyki odbędzie się o godzinie 16:00 6 lipca. Szczegóły kolokwium można znaleźć tutaj.

Tutaj (15-06-2020) znajduje się informacja dotycząca zaliczenia APR. Materiał zostanie uzupełniony. (data w linku oznacza wersję dokumentu)

Uwaga w związku z pandemią tydzień 22-26 będzie tygodniem zaliczeniowym. Dnia 22 czerwca w godzinach Państwa zajęć odbędzie się zdalne kolokwium (50 punktów) przeprowadzone za pomocą platformy MS Teams. A po sprawdzeniu kolokwium, na dyżurze, który będzie zapewne przedłużony, będę Państwo odpytywał z zadań projektowych (10 zadań po 3 punkty, lista, które to są konkretnie zadania zostanie podana później). Zapewne 15 czerwca na dyżurze będą Państwo mieli mnóstwo pytań, więc przed dyżurem postaram się umieścić jakiś dokument, który będzie opisywał, jak takie kolokwium będzie wyglądać.

Przedłużyłem termin oddawania zadań o jeden dzień.

W związku z awarią sprawdzarki termin oddawania zadań zostanie zmieniony, szczegóły podam jak tylko sprawdzarka zacznie działać.

Uwaga Studenci! W zadaniu APR_017_IS_PRIME pojawił się błąd z założeniach, który został poprawiony. Zadanie należy wykonać jeszcze raz po terminie 18:29 20 kwietnia 2020. Termin tego zadania został przedłużony do 23:59 27 kwietnia 2020.

Zasady zaliczania zadań.

Uwaga Studenci! Nie bardzo wiadomo czy obecna sytuacja zakończy się przed końcem semestru, a w obecnej sytuacji nie widzę możliwości przeprowadzenia kolokwiów czy egzaminów w formie pisemnej. Jedyną możliwą formą egzaminu, jest egzamin w formie ustnej, ale zajęło by to dużo czasu. Nie wiem jak dalej rozwinie się sytuacja, ale nieformalnie pojawiła się propozycja zaliczeń cząstkowych podczas wykładów czy ćwiczeń. Formę taką już Państwo uskuteczniają wykonując zadania na sprawdzarce. Część z tych zadań będzie traktowana jako projekty które będzie trzeba obronić (czyli taka forma egzaminu ustnego którą można przeprowadzić zdalnie). Nie jest pewne jak się dalej rozwinie sytuacja, ale zdobywanie punktów na podstawie projektów w obecnej sytuacji może być kluczowe do zaliczenia przedmiotu Algorytmów i programowania (oczywiście pewnie będzie też istniała stara forma zaliczenia na którą będzie trzeba poczekać do końca pandemii). Dlatego zachęcam wszystkich Państwa do wykonywania projektów w terminie (po terminie zadania liczą się za połowę punktów).

Uwaga! Celowo też nie podaje liczby punktów za poszczególne zadania, ponieważ nie wiem jak dalej rozwinie się sytuacja, ile to będzie zadań i za ile punktów.

Ze względu na pandemię koronawirusa:

Ostateczny terminy zaliczenia TSI (oddawania projektów) został przedłużony.

Ostateczny terminy zaliczenia ASD (oddawania projektów) został przedłużony.

Kolokwium poprawkowe z ASD odbędzie się w terminie po pandemii, przed ostatnim terminem egzaminu.

APR:

Proszę wstrzymać się z mailami z deklaracją o uczestnictwie w zajęciach zdalnych, pojawi się przeznaczona do tego celu specjalna platforma.

Pojawiły się konsultacje zdalne.
Film instruktarzowy
Jeśli będą Państwo mieli jakiekolwiek problemy z korzystaniem z MS Teams, proszę o kontakt droga mailową, postaram się pomóc.

Od 23 marca pojawią się materiały do pracy w domu (proszę sprawdzać strony przedmiotów).

godziny poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela
8:15-9:45
10:00-11:30
11:45-13:15 Algorytmy i programowanie APR
ćwiczenia grupa 11
sala: A2-8
11:30-12:30
dyżur (zawieszony)
sala: B4-05
13:45-15:15 Algorytmy i programowanie APR
ćwiczenia grupa 15
sala: A2-20
15:30-17:00 Algorytmy i programowanie APR
ćwiczenia grupa 15
sala: A1-24/25
Algorytmy i programowanie APR
ćwiczenia grupa 11
sala: D-1
16:00-17:00 Algorytmy i programowanie APR konsultacje Algorytmy i programowanie APR konsultacje Algorytmy i programowanie APR konsultacje Algorytmy i programowanie APR konsultacje Algorytmy i programowanie APR konsultacje
17:15-18:45

UWAGA!
Proszę stosować następujący format tytułu (tematu) maila:
<kod przedmiotu> <nr grupy ćwiczeniowej> s<nr indeksu> - <temat maila>
PRZYKŁAD:
ASD 14 s123456 - Projekt nr 2
Poczty zatytułowanej inaczej nie czytam!

Jeżeli mają Państwo jakieś pytanie, to proszę zacząć temat od słowa "Pytanie" wtedy takie maile czytam przed pozostałymi.
PRZYKŁAD:
ASD 14 s123456 - Pytanie projekt 5

Zasady zaliczenia przedmiotów

Wcześniejsze lata:

Jedna ze stron książki autorstwa Donalda E. Knuth'a "Sztuka programowania":

W związku z narastającą liczbą osób, które zwą informatykę
"czarną magią" przedstawiam listę różnic między
informatykiem a czarnoksiężnikiem:

Czarnoksiężnik krzyczy "hokus-pokus" i "abra-kadabra".
Informatyk: "bash" "grep" czy "sed"

Czarnoksiężnik odeśle cię do diabła.
Informatyk wyśle cię do /dev/null

Czarnoksiężnik przenosi przedmioty wzrokiem.
Informatyk obsługuje komputer bez myszki.

Czarnoksiężnicy porozumiewają się telepatycznie.
Informatycy używają komunikatorów.

W domu czarnoksiężnika są tajemna komnaty.
W komputerze informatyka są ukryte foldery.

Aby coś było niewidzialne, czarnoksiężnik używa różdżki.
Informatyk dodaje tylko kropkę przed nazwą.

Ogólnie nasi czytelnicy oskarżali się na fakt, że obie grupy społeczne używają niezrozumiałych słów (zaklęć, poleceń), noszą dziwne ubrania (szaty, koszulki z napisami), otaczają się nietypowymi przedmiotami (różdżki w parasolach, pen-drive'y w pluszakach) a co najważniejsze - posiadają dziwną i niepojętą dla zwykłego śmiertelnika wiedzę tajemną, pozwalającą im rozwiązywać problemy (o których zasadniczo nikt nie wie) w sposób, którego nikt nie rozumie.

/* nadesłał: Grzegorz Mucha, IS 2012 */
http://home.agh.edu.pl/~gjn/wiki/dydaktyka:unix:lab_skrypty